Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
του σχολείου μας!

Σχολική χρονιά 2014-2015


Το μάθημα των Εικαστικών, αποτελεί, ένα, από τα νέα διδακτικά αντικείμενα, που διδάσκονται στα σχολεία ΕΑΕΠ, από το σχολικό έτος 2009-10. Σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος των εικαστικών , είναι : να γνωρίσει ο μαθητής τις Εικαστικές Τέχνες, να εμβαθύνει σ’ αυτές και να τις απολαύσει μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες έρευνας και δημιουργίας έργων τέχνης, αλλά, και , μέσα από κατάλληλες ,επίσης, παιδαγωγικές δράσεις έρευνας και δημιουργίας έργων . Έτσι, με την γνώση και την κατανόηση του φαινομένου της τέχνης, ο μαθητής, να καλλιεργηθεί, ως δημιουργός και ως φιλότεχνος θεατής.

Το διδακτικό υλικό, αποτελείται από 2 βιβλία ( Β.Μ και Τ.Ε.), και χρησιμοποιείται, ανά δύο τάξεις : Α΄ και Β’ , Γ΄ και Δ’ , Ε΄ και Στ΄.

Στηρίζεται, δε, για τις μικρές τάξεις ( από Α’ έως και Δ’) στις εξής παιδαγωγικές αρχές :

  1. την βιωματική προσέγγιση της τέχνης.
  2. Τον προβληματισμό, την εξερεύνηση, την παρατήρηση και τη δημιουργία, για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Στις μεγάλες τάξεις, ( Ε’ – Στ’ ), οι παιδαγωγικές αρχές, για την προσέγγιση των διδακτικών αντικειμένων, είναι :

  1. Η επιστημονική αντίληψη της θεωρίας του πραγματισμού, δηλαδή, η αντίληψη, ότι η γνώση, δεν βρίσκεται έξω από το άτομο, αλλά συντίθεται στο μυαλό του ατόμου, με βάση τις εμπειρίες του.
  2. Η αντίληψη της αλληλεπίδρασης ατόμου και περιβάλλοντος.
  3. Η μελέτη των έργων τέχνης, από τους μαθητές, ως ολότητες και στη συνέχεια η ανάλυση των μερών τους, ώστε να ξαναγυρίσουν στην μελέτη της συνολικής εικόνας του έργου.

Με οδηγό το βιβλίο του μαθητή και καλλιεργώντας την ερευνητική διάθεση των μαθητών , αλλά και την αξιοποίηση απλών υλικών, από την καθημερινή ζωή, ο εκπαιδευτικός εικαστικών του σχολείου μας, κ. Μπέλλος Θωμάς, έδωσε την δυνατότητα, στους μαθητές του σχολείου μας, να δημιουργήσουν μοναδικές κατασκευές. Είχαν έτσι, την ευκαιρία, με απλό, δημιουργικό και κυρίως, παιδαγωγικό τρόπο, να καλλιεργήσουν, στάσεις και δεξιότητες, σπουδαίες για τη ζωή τους, όπως : η δημιουργία έργων τέχνης, η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια, η χρήση υλικών απλών και ευτελών, που διαφορετικά θα κατέληγαν στα σκουπίδια, ο σεβασμός, επομένως, στο περιβάλλον , η κριτική αντιμετώπιση των πραγμάτων, η διατήρηση και η φροντίδα των δημιουργημάτων τους.

Εικαστικά: Αγιογραφίες



Εικαστικά: Τάξη ΣΤ2



Εικαστικά: Τάξη Ε2



Εικαστικά: Τάξη Ε1



Εικαστικά: Υπαίθρια Ζωγραφική